Tuesday, October 26, 2010

Bila ada yang menegur..

wrote mr_zaxx

salam saudara adie79

tujuan saya buka thread ini adalah utk memperlihatkan bagaimana hukuman hudud rejam di jalankan.. sesuatu yg jarang2 dapat dilihat dr dekat.. bukan nak pertikaikan atau mempersoalkan..

cuma saya yg dangkal dan cetek pengetahuan nie nak tanya.. begitu ke dilaksanakan.. atau tanam separas pinggang ke.. jarak dan siapa yg boleh ambil bahagian.. tu je niat saya..

yang lain2 bertanya tu saya anggap (berbaik sangka) yg mereka tidaklah MENENTANG perlaksanaanya SERTA sedar akang KEWAJIPAN dalam melaksanakannya.. cuma saya anggap mereka khuatir dengan persepsi pandangan masyarakat luar yg telah melabelkan ISLAM nie BARBARIC (tolong faham betul2 apa yg saya tulis..)

Ada jawapan2 dari sahabat spt KAKIPARAP, Biji Getah dan beberapa yg lain memberikan input yg baik.. tak ketinggalan juga dr anda..Seharusnya kita membantu dan sama2 berusaha memberikan KEFAHAMAN dan MAKLUMAT TEPAT mengenai hudud ini..

Apa pun saya memandang anda seorang pemuda (tahun 79) yang mempunyai keazaman, ilthizam, keberanian dan kesungguhan yg TINGGI demi memartabatkan ISLAM di tempat yang sewajarnya..

Ntah mengapa melihat dr penulisan anda, berdiskusi secara terbuka dan santai dgn anda mungkin adalah suatu keadaan yg sangat sukar.. Utk menelefon anda pun saya tak punya keinginan kerana saya rasa perbincangan secara terbuka dan tenang tak mungkin tercapai..

Mungkin anda bagus dan efisen..sebagai pengajar tetapi utk mengajak org2 awam level kefahaman agama yg sgt sederhana.. anda mungkin akan kurang berjaya.. WALHAL.. golongan inilah yg paling banyak terdapat pada masyarakat kita pada hari ini dan perlukan bimbingan..

Jangan salah anggap.. jangan hakimi saya tidak gemar dengan cara anda.. cuma pendekatan anda bukanlah pilihan saya.. NAmun pendekatan anda itu tidaklah salah.. Dakwah memerlukan pelbagai cara dan teknik.. Dan mungkin kebolehan anda dalam dakwah jenis keras dan tegas.. wallahualam..

wassalam..


link

No comments:

Post a Comment