Friday, August 27, 2010

Luahan Anak terengganu

Luahan anak terengganu
Aku rasa terpanggil untuk mengemukan satu isu yang pada aku tidak sepatutnya dilakukan oleh pihak kerajaan TERENGGANU sebelum ini.

Kerajaan terengganu melalui YAYASAN ISLAM TERANGGANU secara lazimnya akan menyediakan peruntukan khas yang dinamakan sebagai WANG IHSAN kepada pelajar2 yang dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat IJAZAH/DIPLOMA/SIJIL.

Di mana, untuk peringkat IJAZAH (RM1000),DIPLOMA dan SIJIL (RM500), dan bayaran ini diberi CASH secara terus kepada mereka yang hadir ke YAYASAN TERENGGANU.

Saya adalah salah seorang daripada penerima wang tersebut pada tahun 2001, menerima RM1000 utk melanjutkan pelajaran k peringkat IJAZAH. (MASA BN MASIH MEMERINTAH TERENGGANU)

Bantuan WANG IHSAN tersebut berlanjutan sehingga HARI INI. dan yang paling jelasnya bantuan tersebut adalah wang ishan kerajaan negeri yang diberikan kepada mereka yang layak dan tidak perlu dibayar balik kepada YAYASAN negeri. (BUKTI BOLEH DIPEROLEHI DR SETIAP PENUNTUT TERENGGANU)

Ada cerita yang mendukacitakan saya,bilaMANA parti PAS berjaya merampas pentadbiran TERENGGANU pada PRU 10. Namun pada PRU k 11 kerajaan PAS terengganu kmbali bertukar tangan k BN.

Bermula dari detik itulah,pihak kerajaan BN menarik kembali tanah2 yg telah dserahkan kepada rakyat2 dan paling membuat saye BENCI dengan kerajaan BN sampai k hari INI,bila mana mereka masih lagi menyediakan peruntukan wang IHSAN itu secara percuma kepada mereka yang layak...

TETAPI....

MENGISTIHARKAN WANG IHSAN YANG DIPEROLEHI OLEH PELAJAR2 PADA TAHUN 2001 ADALAH WANG PENDAHULUAN YANG PERLU DIBAYAR KEMBALI KEPADA KERAJAAN NEGERI tp penerima selain dari tahun berkenaan dianggap wang IHSAN percuma sepenuhnya.

SAKIT HATI...MARAH...TERBIT RASA DENDAM...namun fikirkan ianya di anggap HUTANG,terpaksa jua menjadi MANGSA keadaan dan menjelaskannya walaupun terpakse jelaskan secara ansurans (ITUPUN SETELAH MENDAPAT SURAT DR PJABAT GUAMAN MEREKA).

klau ditanya kepada semua penuntut tahun 2001 rakyat terengganu..saya percaya mereka juga punyai nasib yang sama seperti saya.


~~~~KU TAK HARAPKAN BELAS IHSAN,CUMA HARAPKAN KEADILAN dan KEIKHLASAN...dalam menjaga KEBAJIKAN rakyat ~~~~~...

blueMASHIMARO

No comments:

Post a Comment