Tuesday, January 5, 2010

Tajamkah pemikiran umat islam hari ini ?

Isu perebutan pengunaan nama Allah menjadi isu hangat buat masa ini. Dikalangan umat islam hari ini,terdapat pro dan kontra. Dikalangan pemimpin PAS dan penyokong PAS ada pro dan kontranya berhubung isu ini. Dan dikalangan pemimpin UMNO dan penyokong UMNO, setakat ini, tiada menampakkan pro dan kontra. Rata rata penyokong UMNO dan pemimpin UMNO membantah pengunaan nama Allah oleh puak kristian katholik. Kenapa mereka membantah ? Terdapat banyak faktor yang telah mereka nyatakan. Pada fikiran ambe, mereka yang membantah , ambe kategorikan mereka ini didalam kelompok yang mempunyai minda yang tumpul. Kenapa ambe kata sedemikian ? Jika umat islam hari ini mempunyai ketajaman minda, ilmu yang mantap, tidak akan gentar dan tidak akan bimbang jika musuh musuh islam melakukan tipu daya untuk mengelirukan umat islam dengan menggunakan perkataan Allah. JIka umat islam mempunyai minda yang tajam dan ilmu yang mantap, sudah tentu sudah dapat membaca tipu daya mereka dan tidak menghalang mereka dari terus melakukan tipu daya. Jika umat islam menghalang walaupun telah tahu dan dapat membaca tipu daya mereka, ini mengambarkan umat islam lembik atau pondan untuk berhadapan dengan tipu daya puak kristian.

JIka umat islam membenarkan pengunaan nama Allah ( bukan bermaksud mengiyakan konsep trinity ), umat islam dapat menangkis balik tipu daya puak kristian, kerana sudah banyak peluru peluru yang bakal dapat dimuntah kepada puak puak kristian. Dikalangan puak puak kristian ada pro dan kontra nya. Jadi kenapa umat islam takut dan pondan ? Sedangkan puak puak kristian telah menunjukkan sikap gentar terhadap isu pengunaan nama Allah oleh mereka. Ambe katakan puak kristian mencari nahas mereka sendiri...

Jika anda mempunyai pemikiran yang tajam, berani kah anda menghadapi musuh ? Melainkan anda menyekat awal-awal kerana tidak berani untuk berentap dengan mereka  kerana mereka mempunyak ketajaman minda yang lebih hebat dari anda. Gamaknya.  

No comments:

Post a Comment