Monday, January 18, 2010

Siapakah beban UMNO sekarang ?

Beban umno sekarang adalah Rakyat. Kenapa ? Sebab rakyat hari ini , ramai yang merungut, membebel, mengomel, memuncungkan diri dll, apabila bermacam jenis keperluan naik. Sana naik, sini naik. JIka rakyat tak merungut seperti penyokong UMNO tulen, maka itu bukan beban bagi mereka. Itu lembu sawah buat mereka. Senang untuk dijeret hidung untuk membajak sawah.

Dulu, kerajaan mendahulukan rakyat, dimana segala macam jenis subsidi diberikan kepada rakyat ( yang pro UMNO aja dapat kut ). Tak perlu slogan "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan". Tanpa merasa terbeban, kerajaan membelanjakan wang ringgit untuk keperluan subsidi rakyat. Sana subsidi, sini subsidi, atas subsidi, bawah subsidi. Subsidi yang berkomisyen untuk poket-poket pak menteri kut :)

Sekarang, Slogan "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" hanyalah retorik semata-mata. Iya ke ? Disebabkan kerajaan sekarang, merasa terbeban untuk menyediakan keperluan subsidi rakyat, maka sana dikurangkan subsidi, sini dikurang subsidi, atas bawah dikurangkan subsidi, malah ada subsidi dihapuskan secara senyap ( ada ke subsidi yang dihapuskan secara senyap ? ). Mana boleh dihapuskan secara terang-terang, itu nama nya tempah kubur sendiri tuh.

Jika si bapa tak boleh menyediakan keperluan anak ( yang masih dalam tanggunggan ), jangan buat anak.

Jika pemerintah tak boleh menyediakan keperluan rakyat ( yang mahu keselesaan, aman, tenteram, makmur ), jangan buat retorik...

Aman dan tenteram serta makmur ke malaysia ? Sudah tentu "YA" pada mata sebelah pihak sahaja

No comments:

Post a Comment