Wednesday, April 20, 2011

Kenyataan Hadi Untuk Memperkukuhkan Diri.

Merujuk komen prof Aziz Bari mengatakan Presiden PAS adalah liabliti.

Jawapan balas dari Hadi awang mengenai kenyataan Aziz Bari memperlihatkan Hadi Awang cuba memperkukuhkan diri dari terus dicabar pemilihan sebarang jawatan dalam parti terutama jawatan Presiden.

Sesapa dicalonkan untuk jawatan presiden, siap lah deme ( pemimpin PAS ), dikerjakan oleh golongan yang taksub kat hadi awang. Deme akan dibelasah di kiri kanan. Dikatakan pemimpin tersebut tidak wala dan thiqah terhadap hadi awang. Pencabar itu akan dilihat seperti "mahu lawan tokey".

Hadi awang kata PAS sememangnya mengalu-alukan pertandingan untuk sebarang jawatan. JIka betul mengalu-alukan pertandingan sihat, jangan lah guna "wala'" dan "thiqah" sebagai penyelamat plak bila jawatan Presiden PAS dicabar. Mengalukan apa nya begitu, bila sampai satu tahap, duk dicanangkan wala' dan thiqah oleh pentaksub Hadi awang. Deme jangan lawan tahu, yang deme nak cabar tu Ulama.

Hadi awang mengalukan dan menantikan barisan pelapis. Itu kata dia dalam jawapan balas. Jika betul mahu melihat pelapis baru, kosongkan jawatan presiden supaya ada pertandingan sihat untuk pemilihan presiden baru. Hadi awang tidak dicabar oleh sesiapa pun, jadi dapat lah selamatkan air muka seorang presiden berstatus ulama. Jika ada yang mencabar dan pencabar itu datang dari latar belakang professional, dalam pertandingan ini berjaya merebut kerusi, kepimpinan Ulama yang dicanangkan selama ini, tidak lagi keramat. Air muka seorang berstatus ulama akan jatuh merundum. Jatuh saham beb! Apa kelas seorang seorang bertaraf ulama, pun boleh kalah ngan orang bertaraf professional.

Melainkan pencabar jawatan presiden dari pemimpin parti bertaraf ulama gak. Baru dapat jaga "kepimpinan ulama". Keramat "kepimpinan ulama" dapat dikekalkan.Jika presiden PAS bertaraf ulama hari ini kalah, dapat gak pujuk diri, dengan jawapan "takper, penganti presiden PAS pun seorang ulama gak". Takde Chance lah golongan professional nak jadi presiden PAS. Bila golongan professional dari PAS dapat jadi presiden ? Modal tuh. Modal nak wat kritikan demi kritikan.

Jika tidak berlaku hari ini, dimasa hadapan dalam pemilihan, bergema lagi kritikan demi kritikan. Cerita sama berulang lagi. Jangan galok gatal nak mencalonkan pemimpin PAS untuk jawatan presiden PAS. Orang yang mung nok lawan tuh, Presiden PAS bertaraf ulama.

hari ini pun kena, besok pun kena. Pilihan tu ada untuk hadi awang. Samaada letak jawatan atau akan dicabar lagi di suatu hari nanti. "Kepimpinan ulama" telah menjerat PAS dan kepimpinan PAS. Boleh dijadikan modal lagi untuk mengkritik PAS.

JIka Hadi awang letak jawatan, jadi betullah ambe jangkakan. Jika dicabar lagi, macam berlaku seperti sekarang lah. Cerita tak berkesudahan. Jika hadi awang letak jawatan, kira nya hadi awang ikut cakap ambe lah tuh. ( gelak ) Jika dicabar lagi, jangkaan ambe nampak betul lah jugak. ( gelak )

Kepada penyokong PAS, dan pengundi PAS, jangan harap lah korang akan dapat melihat Jawatan presiden PAS bertukar tangan sekiranya hadi awang masih bernyawa. Nafikan lah jika berani. ( gelak berguling bating - acah ajer tuh )

No comments:

Post a Comment